Społeczne zaangażowanie biznesu jest coraz ważniejsze, a Nieagencja ma je w swoim DNA. Teraz te działania nabierają charakteru systemowego – powstał fundusz money4sth, który będzie wspierał projekty ESG.
- Nieagencja powstała jako odpowiedź na problem zbyt niskiej odpowiedzialności branży marketingowej. Wciąż za mało jest w niej zrównoważenia. To zaczyna się to od złego zarządzania firmą, a kończy na stosunku wobec klientów. Dla części firm temat ESG jest w ogóle obcy. Niestety wciąż w branży obecny jest greenwashing. My chcieliśmy działać inaczej i od ponad 3 lat pokazujemy, że się da – mówi Marcin Żukowski, współzałożyciel Nieagencji.
Od 2019 roku Nieagencja wspiera finansowo i merytorycznie organizacje pozarządowe, m.in. Fundację Po DRUGIE, Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy czy Fundację Ocalenie. Realizujemy projekty społecznie zaangażowane, wśród których można wyróżnić Zgłoś Trolla prowadzone wspólnie z Brand24 czy Odpowiedzialne Święta realizowane wspólnie z Groupe SEB Polska (właścicielem m.in. marki Tefal).
- Zawsze angażowaliśmy się i inicjowaliśmy działania pomocowe, ale teraz chcemy zrobić krok dalej i dlatego powołujemy fundusz, który pozwoli nam na prowadzenie systemowego działania na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju – dodaje Bartosz Wilim, współzałożyciel Nieagencji.
Fundusz Money4sth będzie sprzężony z dochodami Nieagencji. To realna i transparentna reinwestycja zysków firmy. 10% z dochodu uzyskanego z każdej faktury będzie przekazywane na fundusz. Powstanie system, który pozwoli na realizację stałych działań na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju. Fundusz będzie mógł być też dotowany dodatkowymi wpłatami, aby realizować większe działania. Pierwszym projektem, który wesprzemy środkami z funduszu Money4sth, będzie remont i wyposażenie pomieszczeń Domu dla Młodzieży Fundacji po DRUGIE.
Kwestie związane z ESG są coraz ważniejsze dla biznesu i jego otoczenia. Już niedługo więcej firm będzie musiało je raportować (od 2023 duże firmy powyżej 250 pracowników, a od 2026 także część MŚP). Co ważniejsze, konsumenci zwracają coraz większą uwagę na działania firm w obszarze ESG – ta kwestia jest ważna dla 62% z nas (wynika z badań Inquiry z lipca 2021). Nasz fundusz pozwoli każdemu z naszych klientów partycypować w działaniach na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju. Korzystając z usług Nieagencji, klient automatycznie bierze udział w konkretnych inicjatywach na rzecz powiększania dobra wspólnego. Efektywny marketing oraz ustrukturyzowane działania na rzecz ESG – to dopiero prawdziwa synergia, którą zapewnia Nieagencja – podsumowuje Marcin Żukowski.