Aviva

Wiem, czym oddycham

Współpracowaliśmy z marką ubezpieczeniową Aviva w ramach dwóch edycji kampanii “Wiem, czym oddycham”. Aviva, we współpracy z aplikacją Airly, zorganizowała konkurs dla gmin, a jego zwycięzców zaopatrzyła w czujniki powietrza. My odpowiadaliśmy za działania w sieci.

Problem zanieczyszczenia powietrza i smogu w Polsce jest na tapecie dosłownie wszystkich już od wielu lat. To dlatego, że bezpośrednio nas dotyczy, a nawet możemy go doświadczyć na własnej skórze. Niestety z roku na rok stan powietrza w Polsce jest coraz gorszy. Z perspektywy zwykłej jednostki można odnieść wrażenie, że systemowo nic się nie zmienia. Dlatego tak ważne jest, by nie tylko rządzący, ale i społeczności lokalne angażowały się w kwestie środowiskowe. W końcu to one mają realny wpływ na działania innych ludzi! Wykorzystaliśmy media społecznościowe, aby dotrzeć do gmin, z przekazami stojącymi za kampanią “Wiem, czym oddycham”.

I udało się - zaangażowaliśmy samorządy i lokalne instytucje, takie jak biblioteki, domy kultury, szkoły czy przedszkola.  Instytucje równocześnie prowadziły swoje mikro działania, przy okazji edukując społeczności w zakresie jakości powietrza.

Bartosz Wilim, współtwórca Nieagencji, odpowiedzialny za projekt.

Bartosz Willim

Co konkretnie zrobiliśmy?

Kampania digitalowa

Przeprowadziliśmy kampanię w social mediach opartą o geolokalizację. Wykorzystaliśmy bardzo precyzyjne targetowanie oparte o grupy niestandardowe i podobnych odbiorców.

Kampania była podzielona na dwa etapy:

  1. Zachęta użytkowników do zgłaszania lokalizacji
  2. Głosowanie na te lokalizacje

 

grafika aviva wiem czym oddycham pałac kultury smog

A efekty?

12 mln osób w zasięgu kampanii

Ponad 75k oddanych głosów w konkursie

Ponad 450 lokalnych instytucji zaangażowanych w kampanię

400 nowych czujników powietrza w całej Polsce

aviva wiem czym oddycham billboard warszawa