Groupe SEB (Tefal)

Skuteczność w pandemii i rozwój sprzedaży

Tefal (Groupe SEB) posiada sieć sklepów stacjonarnych w całej Polsce. Wspieramy je od 2019 roku, aby generować w nich większy ruch oraz wzmacniać sprzedaż. Działamy w modelu omnichannel, zarówno online, jak i offline. Dzięki temu podejściu 2019 rok był rekordowy sprzedażowo w historii sklepów Tefal w Polsce. Na 2020 rok zaplanowaliśmy jeszcze więcej wspólnych działań… wtedy nadeszła pandemia.

Po dużym sukcesie 2019 roku chcieliśmy iść po więcej. Na 2020 zaplanowaliśmy kolejne kampanie i otwarcia sklepów. Niestety, w marcu prawie wszystkie zostały zamknięte. Musieliśmy błyskawicznie zmienić kurs. Naszym celem stało się utrzymanie ciągłości sprzedaży poprzez kanał offline… ale z wykorzystaniem mocy digitalu! Poszczególne sklepy zaczęły korzystać z OLX-a i WhatsAppa, a klienci mogli kupować przez czat i wideorozmowy. Z zamkniętych sklepów nadawaliśmy kulinarny show połączony z live shoppingiem. Zintensyfikowaliśmy sprzedażowe kampanie online i uruchomiliśmy mniej standardowe - z wykorzystaniem geolokalizacji, powiadomień push czy MMS-ów. 

 

Ale sprzedaż to nie wszystko! W Tefal od zawsze najważniejsi są ludzie: pracownicy i lokalna społeczność. Reagowaliśmy na aktualne potrzeby: przekazaliśmy sprzęty Tefal szpitalom i pracownikom ochrony zdrowia. Wsparliśmy też gastronomię. W ograniczonych lockdownem restauracjach otworzyliśmy pop-up store’y. Tefal dorzucał się do czynszu i zyskiwał nowy kanał sprzedaży.

 

Aga Stecko-Żukowska, Senior Consultant, opiekun Tefal w Nieagencji

Agnieszka Stecko-Żukowska

Co konkretnie zrobiliśmy?

Nietypowe zakupy online

Wykorzystaliśmy niestandardowe kanały digitalowe do wsparcia sprzedaży sklepów stacjonarnych. Klienci mogli kupić produkty Tefal przy wykorzystaniu WhatsApp i OLX. Zorganizowaliśmy cykl wirtualnych spotkań Live Shopping & Cooking, do których zaangażowaliśmy jedną z pracownic sklepów Tefal oraz blogera i szefa kuchni. Podczas seansu gotowania na żywo odbiorcy mogli równocześnie kupić wykorzystane w pokazie produkty marki.

Wsparcie ochrony zdrowia i gastronomii

W naszych wspólnych działaniach z Tefal często uwzględniamy kontekst ESG i CSR. Wydawało się to być szczególnie ważne w trudnym czasie pandemii. Dostarczyliśmy sprzęty marki do 31 szpitali w całej Polsce, a co 10 sprzedany ekspres przekazywany był pracownikom ochrony zdrowia. 

Szczególnie bliskim sercu marki obszarem jest gastronomia, która mocno ucierpiała podczas lockdownów. W zamkniętych restauracjach otworzyliśmy pop-up store’y Tefal w ramach akcji “Wspieramy się od kuchni”. Klienci odbierający zamówienia na wynos mogli przy okazji kupić produkty marki. Tefal partycypował w kosztach czynszu, a restauracja i sklep wspierały się wzajemnym systemem zniżek i rabatów.

Kampanie PPC i niestandardowe

Realizowaliśmy kampanie PPC i niestandardowe, których głównym celem był wzrost ruchu w sklepach stacjonarnych. Wykorzystywaliśmy do tego zdywersyfikowane technologicznie kanały, takie jak powiadomienia push, MMSy czy SMSy z wykorzystaniem geolokalizacji.

Grafika tefal wspieramy się od kuchni

A efekty?

Sklepy

0 zlikwidowanych sklepów stacjonarnych

3 nowe otwarcia w 2020 roku

25 sklepów na OLX i WhatsApp

20% przychodów sklepów w 2020 roku zrealizowanych w kanałach online

Pracownicy

0 zwolnionych pracowników sklepów

150 pracowników, którzy zyskali kompetencje w sprzedaży online

Wzrost rozpoznawalności marki i sprzedaży

22% wzrostu ruchu w sklepach w 2021 roku

75% wzrostu sprzedaży przez kanały online

6,5 mln osób, do który dotarły działania online i offline

Grafika Tefal wspieramy się od kuchni logotypy gorąco polecam stodoła ciasto i farsz