Fundacja Avalon

Zmieniliśmy postawy Polek i Polaków

Fundacja Avalon jest jedną z największych fundacji w Polsce specjalizującą się w pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Zrealizowaliśmy dla niej holistyczną kampanię 360° w 2020 roku. Stworzyliśmy wszystko od podstaw.

Celem kampanii „Wystarczy zacząć” było znalezienie nowej narracji dotyczącej osób z niepełnosprawnością. Zależało nam aby wypracować język znajdujący się między kategorią współczucia, a heroizacją niepełnosprawnych. Naszym celem było dotarcie z kampanią do szerokiej grupy docelowej i podjęcie próby zmiany postrzegania osób z deficytem ruchu przez osoby pełnosprawne.

Bartosz Wilim, współtwórca Nieagencji, odpowiedzialny za projekt.

Bartosz Willim

Co konkretnie zrobiliśmy?

Big idea

Big idea opierała się na wykorzystaniu podwójnego znaczenia wyrazu "słabość" - negatywnych konotacji nawiązujących do niedoskonałości oraz zwrotu "mieć słabość do", czyli podkreślenia lubienia danej czynności. Udało się to i odbiorcy zostali zaskoczeni - dokładnie tak, jak to zaplanowaliśmy.

Strategia kampanii

Rozpoczęliśmy najbardziej zasięgowym uderzeniem: reklamą w telewizji. Kontynuowaliśmy ją w radiu oraz przede wszystkim w digitalu. Wykorzystaliśmy kanały własne bohaterów spotu oraz influencerów. Kampania digitalowa miała na celu przekierowanie użytkowników do strony i zapoznanie ich z projektami realizowanymi w ramach Avalon Extreme. Wszystkie wskaźniki kampanii zostały zrealizowane powyżej zakładanych, a strategia przyniosła znakomite efekty.

Realizacja spotu TV

We współpracy z domem produkcyjnym zrealizowaliśmy brawurowy spot telewizyjny “Wystarczy zacząć”. Wzięli w nim udział ambasadorzy kampanii, z gościnnym występem wokalisty Krzysztofa Zalewskiego. Reżyserem spotu był Miłosz Sakowski.

Optymalizacja kampanii 360°

Przeprowadziliśmy kompleksową kampanię 360°: w telewizji, radiu i digitalu. Zarządzaliśmy kampanią w telewizji i radiu, a w digitalu przeprowadziliśmy ją in-house. Efekty? Ponad zakładane cele!

mockup spot video kampania avalon wystarczy zacząć

A efekty?

32% wzrostu świadomości w grupie docelowej

28% odbiorców zmieniło postawę pod wpływem kampanii

31% odbiorców obejrzało zawody sportowców z niepełnosprawnością

7,5 mln osób w zasięgu kampanii

mockup spot video kampania avalon wystarczy zacząć