Trendy w content marketingu w 2023 roku
sty 12, 2023
Content is king, dlatego sprawdziliśmy, jakie trendy contentowe będą królować w 2023 roku.
Content is king, dlatego sprawdziliśmy, jakie trendy contentowe będą królować w 2023 roku.
Sztuczna inteligencja
Napisze, namaluje i zaśpiewa. O sztucznej inteligencji rozpisałam się już w tym artykule, jednak niewątpliwie muszę poświęcić jej przysłowiowe 5 minut też tutaj. Wykorzystanie sztucznej inteligencji jest jednym z głównych trendów contentowych w 2023. Przyczyni się ona do optymalizacji gotowych już treści, zwiększenia wydajności zarówno treści, jak i ich twórców oraz do automatyzacji całego procesu. Sztuczna inteligencja potrafi przygotować content plan, jak i gotową treść; pomoże w tworzeniu grafik czy przetłumaczy dowolny tekst na inny język. Dodatkowo stanowi ona element rozrywkowy, swoistą “ciekawostkę” czy “easter egg” dla odbiorców.
Podcasty
O przewadze podcastów nad innymi treściami rozrywkowymi pisał Juliusz Strachota w naszym grudniowym newsletterze (zapraszam do lektury wszystkich, którzy to przegapili!). Rynek podcastów rośnie w błyskawicznym tempie, a ich zwolenników nie brakuje. To medium, które jeśli jest dobrze zagospodarowane doskonale realizuje strategię contentową firmy: jest personalne i bliskie odbiorcy, dzięki czemu buduje zaangażowanie, lokalność, a równocześnie edukuje.
Wiarygodność i autentyczność
Wiarygodność nie dotyczy tylko contentu – to klucz w komunikacji ogółem, o czym przekonaliśmy się wszyscy dosyć brutalnie za sprawą wybuchu wojny w Ukrainie. Internet i sociale zalały fake newsy, co przyczyniło się do wzrostu czujności większości użytkowników. Uczymy się jak weryfikować informacje i oddzielać ziarno od plew. Dlatego twórzmy treści oparte na faktach, które będą wzbudzać zaufanie odbiorców. Uwaga: aby nie robić ściemy, autentyczna musi być też nasza własna marka. Wagę autentycznej komunikacji pokazała nam aplikacja BeReal, którą w 2022 szczególnie upodobała sobie Generacja Z.
Recykling treści
Wszystko zostało już powiedziane. A szczególnie w internecie. Warto więc skupić się na recyklingu treści, które już posiadamy. W 2020 nagrałeś świetny podcast? Przypomnij o nim swoim odbiorcom: wrzuć #throwback na social media, przygotuj transkrypcję na bloga, lub, idąc tropem Joanny Okuniewskiej i Reserved – wyprodukuj wersję dla osób niesłyszących! Wykorzystaj stare treści blogowe na social mediach w postaci infografik czy inspirujących stories. Ogranicza cię tylko twoja własna wyobraźnia!
Video
Video wciąż ma się dobrze, co potwierdzają statystyki TikToka, platformy, na której użytkownicy spędzają aż 26 godzin miesięcznie (dane z maja 2022)! Treści te powinny być odpowiednio skondensowane: a więc zawierać jak najwięcej istotnych informacji w jak najkrótszej formie. Nie, to nie znaczy, że wszyscy marketerzy muszą zacząć tańczyć przed telefonem: TikTok już dawno nie jest o tym – teraz największy boom przeżywają na nim merytoryczne treści edukacyjne. Warto w takie działania zaangażować sprawdzonych (!) influencerów.
Autorka: Aleksandra Danielewicz
czesc@nieagencja.pl