Wewnętrzny fundusz ESG

lis 07, 2022

ESG to temat, który robi się naprawdę nośny. To już nie jest tylko domena raportów niefinansowych wielkich spółek. Powinien to być też temat w Twojej firmie, a my pokazujemy jak to wszystko ogarnąć.

ESG to skrót oznaczający czynniki, na podstawie których tworzone są ratingi i oceny pozafinansowe przedsiębiorstw, państw i innych organizacji. Składają się one z 3 elementów: E – Środowisko (z ang. Environmental), S – Społeczna Odpowiedzialność (z ang. Social Responsibility) i G – Ład Korporacyjny (z ang. Corporate Governance). Ich głównym celem jest dostarczenie inwestorom możliwości porównania na jednej płaszczyźnie alternatywnych kierunków inwestowania, poprzez analizę tych 3 parametrów. Jest to bardzo ważny element współczesnego biznesu. Działań w tych obszarach wymagają od nas unijne i państwowe władze, konsumenci i klienci, a powinny być one de facto naszym podstawowym obowiązkiem, bo przecież nasz biznes jest odpowiedzialny, prawda? 

Odpowiedzialny biznes to taki, który działa w rytmie długoterminowego wpływu, a nie tylko krótkoterminowego zysku. W takim duchu od kilku lat robiliśmy różne działania ważne społecznie – od udostępniania naszej przestrzeni na kampanie społeczne (np. kampania #MnieToDotyczy poruszająca kwestię samobójstw dzieci i młodzieży), przez szereg działań z organizacjami pozarządowymi aż po wsparcie ważnych projektów publicznych, np. dotyczących zdrowego odżywiania przez dzieci. To może nie były spektakularne projekty, zestawiając je na skali porównawczej np. z miliarderami i ich wydatkami na wsparcie celów ESG, ale był to zawsze znaczący element naszej działalności. Postanowiliśmy pójść krok dalej.

Stworzyliśmy wewnętrzny fundusz money4sth (nazwa zaczerpnięta z piosenki „Money for nothing” – polecamy posłuchać 😉). Zobowiązaliśmy się do przekazywania na jego rzecz 10% naszego dochodu. Dzięki temu mamy transparentność i możliwość stałego wspierania wybranych projektów. Te środki idą bezpośrednio do organizacji pozarządowych, ewentualnie kupujemy za nie dary rzeczowe albo – co jest bardzo istotne – wspieramy organizacje w marketingu. One nie muszą wtedy wydawać pieniędzy (których często nie mają), a my dajemy im wartość taką jak klientom komercyjnym. To jest największa wartość tego funduszu. 

Jak to zrobić? 

Jeśli chcesz o tym pogadać, to zapraszamy.

Autor: Marcin Żukowski

czesc@nieagencja.pl